Podľa čoho vybrať riešenie pre e-shop

Uvažujete o novom e-shope, ale nie ste si istí, akou cestou sa vydať, aby pre Vás nový e-shop nebol len ďalšou zbytočnou investíciou a Vy ste dostali to najlepšie v pomere cena / výkon? Ak áno, riadky nižšie by Vám mohli pomôcť pri výbere nového e-commerce riešenia a dodávateľa.

Rozlišujeme tri základné skupiny e-shopov:

1. Krabicové riešenie

Krabicový e-shop je vhodný pre klienta, ktorý je v online prostredí nový, nemá s podnikaním na internete skúsenosti alebo sa skrátka všetky očakávania a požiadavky skúsenejšieho klienta vtesnajú do platformy tohto typu. Krabicový e-shop dokáže väčšinou generovať tržby v rádoch jednotiek až desiatok miliónov korún, kým ho riešenie nebude prevádzkovo brzdiť v raste.

Výhody:

  • Nízka obstarávacia cena

  • Široká škála pripravených funkcií

  • Rýchlosť nasadenia a uvedenia e-shopu do prevádzky

Nevýhody:

  • Obmedzené funkcie (nemožný vývoj per užívateľ, napr. napojenie na ďalšie služby tretích strán)

  • Šablónové riešenie

  • Limity v počtu produktov alebo návštevnosti

2. Open-source e-shopove riešenie

E-shop bežiaci na open source riešení je veľmi komplexný systém, ktorý vychádza zo zahraničných nákupných zvyklostí a v prípade úprav na mieru je veľmi náročný na administratívny servis. Drvivá väčšina klientov týchto systémov narazí na limity ďalšieho rozvoja platformy a z dôvodu nemožnosti rastu sa musí e-shop postaviť po nejakom čase od začiatku.

Výhody:

  • Väčšinou nižšia obstarávacia cena, ak staviam e-shop svojpomocne

  • Široká škála pripravených funkcií za relatívne nízku cenu

  • Možné úpravy na mieru

Nevýhody:

  • Zložitý systém (dlhodobo neudržateľný z pohľadu aktualizácií a bezpečnosti)

  • Rýchlosť e-shopu

  • Vysoká chybovosť (nutná podpora)

3. E-shop na mieru

Platforma na mieru, ako je napríklad Edee.one, je systém, ktorý sa prispôsobí businessu klienta a je vhodný ako pre menšie typy projektu, napríklad web s micro e-shopom s jednotkami produktov, tak robustný B2B / B2C e-shop na mieru nabitý funkciami, vlastným dizajnom, užívateľským rozhraním alebo napojením na najrôznejšie aplikácie tretích strán (napr. Comgate logistika a platobná brána). E-shop na mieru môže vyzerať napríklad, ako u jedného z našich klientov, spoločnosti Kroonwear.

Spoločnosť Kroonwear je mladá módna značka českého výrobcu, ktorý je so svojím e-shopom na mieru integrovaný na platobnú bránu a logistické centrum spoločnosti Comgate. Okrem toho, že je e-shop spojený s informačným systémom klienta, e-shop samostatne a automaticky komunikuje s platobnou bránou spoločnosti, ktorá u každej objednávky preverí vykonanú platbu a v prípade úhrady pošle informáciu logistickému centru, že môže balík expedovať. Celý proces funguje perfektne a automatizovane bez akéhokoľvek ľudského zásahu, čo eliminuje chybovosť.

Výhody e-shopu postaveného na mieru:

  • Prispôsobí sa businessu a procesom klienta

  • Stabilná a neustále aktuálna platforma

  • Vlastný design a úpravy na mieru

  • Rýchlosť

Nevýhody:

  • Cena riešenia

Pre väčšinu firiem je to cena riešenia, kedy počiatočné investície do e-shopu sú síce vyššie, než u predchádzajúcich riešení, ale po dosiahnutí stanovených cieľov, napr. vyššie tržby, väčší podiel na trhu alebo prevádzkových úspor, sa e-shop veľmi rýchlo zaplatí .
 

Petr Luňáček, Managing Director, Edee.one, a.s.