Jakub Ouhrabka prednášal na akcii CzechCrunch.cz

Na akcii Jak neztrácet zákazníky, ktorú usporiadal server CzechCrunch.cz, vystúpil riaditeľ Comgate Jakub Ouhrabka. V prezentácii ukázal prevádzkovateľom e-shopov tipy na prispôsobenie nákupného procesu, aby bol pre zákazníka čo najjednoduchší, v panelovej diskusii potom túto tému rozobral.

Jak neztrácet zákazníky – to bol názov akcie, ktorú pre prevádzkovateľov e-shopov usporiadal server CzechCrunch.cz. Riaditeľ Comgate Jakub Ouhrabka na nej vystúpil s prezentáciou, na ktorej poskytol prevádzkovateľom e-shopov tipy, ako zákazníkom nákupný proces čo najviac zjednodušiť. Vychádzal pritom zo spätnej väzby, ktorú zhromažďujeme v platobnej bráne.

Z nej je napríklad poznať, aké dôležité je uvádzať priamo na stránke e-shopu viditeľné kontaktné údaje – veľa produktových dotazov totiž smeruje práve do spätnej väzby platobnej brány. Ďalším poznatkom je to, že obchodníci by mali hneď od začiatku nákupného procesu zoznamovať zákazníkov s celkovou cenou, teda aj s nákladmi na dopravu. „Zákazníka nesmie prekvapiť čiastka, ktorá na neho vyskočí až na platobnej bráne,“ upozorňoval Ouhrabka. „Nesnažme sa kupujúceho dobehnúť, buďme stále transparentní,“ vyzýval. 

Jakub Ouhrabka na CzechCrunch.cz
panelová diskuze Jakub Ouhrabka Petr Svoboda

Vysoký počet platobných metód

V panelovej diskusii, ktorej sa zúčastnil spolu s Petrom Svobodom z Convertimu, potom doporučil metódy, ktoré vedú k vyššiemu počtu konverzií. „Ponúkajte takú širokú škálu platobných metód, aby si zákazník vždy vybral,“ predstavil jednu z ciest. „Pre mňa napríklad bolo prekvapením, ako populárna sa stala QR platba. Pri nakupovaní na desktope ju zvolí až 23 % kupujúcich. Nakoniec to ale chápem, mobil máme pri sebe stále, potrebujeme ho aj pri platbe kartou. A QR platba je rýchlejšia,“ zamyslel sa.

Na evente, ktorý sa konal v Prahe-Karlíne, vystúpilo celkom šesť rečníkov, ktorí odovzdali prevádzkovateľom e-shopov inšpiráciu z rôznych oborov od marketingu cez právo až po dokončenie platobného procesu.