Jakub Ouhrabka prednášal na akcii CzechCrunch.cz
Na akcii Jak neztrácet zákazníky, ktorú usporiadal server CzechCrunch.cz, vystúpil riaditeľ Comgate Jakub Ouhrabka. V prezentácii ukázal prevádzkovateľom e-shopov tipy na prispôsobenie nákupného procesu, aby bol pre zákazníka čo najjednoduchší, v panelovej diskusii potom túto tému rozobral.
Jak neztrácet zákazníky – to bol názov akcie, ktorú pre prevádzkovateľov e-shopov usporiadal server CzechCrunch.cz. Riaditeľ Comgate Jakub Ouhrabka na nej vystúpil s prezentáciou, na ktorej poskytol prevádzkovateľom e-shopov tipy, ako zákazníkom nákupný proces čo najviac zjednodušiť. Vychádzal pritom zo spätnej väzby, ktorú zhromažďujeme v platobnej bráne.
Z nej je napríklad poznať, aké dôležité je uvádzať priamo na stránke e-shopu viditeľné kontaktné údaje – veľa produktových dotazov totiž smeruje práve do spätnej väzby platobnej brány. Ďalším poznatkom je to, že obchodníci by mali hneď od začiatku nákupného procesu zoznamovať zákazníkov s celkovou cenou, teda aj s nákladmi na dopravu. „Zákazníka nesmie prekvapiť čiastka, ktorá na neho vyskočí až na platobnej bráne,“ upozorňoval Ouhrabka. „Nesnažme sa kupujúceho dobehnúť, buďme stále transparentní,“ vyzýval.
Vysoký počet platobných metód
V panelovej diskusii, ktorej sa zúčastnil spolu s Petrom Svobodom z Convertimu, potom doporučil metódy, ktoré vedú k vyššiemu počtu konverzií. „Ponúkajte takú širokú škálu platobných metód, aby si zákazník vždy vybral,“ predstavil jednu z ciest. „Pre mňa napríklad bolo prekvapením, ako populárna sa stala QR platba. Pri nakupovaní na desktope ju zvolí až 23 % kupujúcich. Nakoniec to ale chápem, mobil máme pri sebe stále, potrebujeme ho aj pri platbe kartou. A QR platba je rýchlejšia,“ zamyslel sa.
Na evente, ktorý sa konal v Prahe-Karlíne, vystúpilo celkom šesť rečníkov, ktorí odovzdali prevádzkovateľom e-shopov inšpiráciu z rôznych oborov od marketingu cez právo až po dokončenie platobného procesu.