3 tipy pre vyšší počet zaplatených objednávok

Mať čo najvyšší počet dokončených platieb je želaním každého e-shopára. Ako to docieliť? A čo tak opýtať sa priamo zákazníkov? Platobná brána Comgate to už viac ako rok prevádzkuje – a poznatky zo získanej spätnej väzby môžu byť užitočné aj pre majiteľov e-shopov.

Keď sa pozrieme na e-shopy, ktoré používajú platobnú bránu Comgate, vidíme, že niektoré majú podiel dokončených platieb okolo 70 %, iné napríklad 97 %. Nemusia sa pritom líšiť v segmente ani v cenovej hladine tovaru. V čom teda môže byť háčik?

Zákazníkov platiacich prostredníctvom brány Comgate sa počas celého procesu platby pýtame, či bolo všetko v poriadku. Možnosť poslať spätnú väzbu majú kupujúci v e-maile o stave platby. Vďaka tomu sa k nám každý mesiac dostane približne desať tisíc hodnotení nákupného zážitku.
S ich pomocou ladíme a vylepšujeme platobnú bránu, ale môžeme ich zhrnúť aj do niekoľkých doporučení pre e-shopárov.

online nákup

Buďte transparentní

Zákazník, ktorý si tovar vyhľadá na internete, uvidí na stránke s výsledkami vyhľadávania náhľadový obrázok s cenovkou, s ktorou počíta ako konečnou.

Potom sa preklikne na stránku porovnávača tovaru, následne do e-shopu, kde vyplní údaje objednávky a tú potvrdí. A na platobnej bráne si uvedomí, že cena je vyššia ako tá, s ktorou počítal, keď začal s nákupom - až v poslednom kroku objednávky sa pripočítal poplatok za dopravu, prípadne balenie. Prekvapený kupujúci zatvorí okno prehliadača, nákup ukončí a hľadá inde.

Ako tomu zabrániť? Je lepšie od začiatku zverejniť cenu transparentne a viditeľne - teda aj s uvedením predpokladanej čiastky za dopravu a balné. Zákazník tak počíta s tým, aká suma na neho bude v prostredí platobnej brány čakať.

Buďte otvorení

Medzi komentármi kupujúcich na platobnej bráne sa vyskytuje časť tých, ktorí sa pýtajú na nejakú vlastnosť tovaru, jeho dostupnosť, prípadne varianty. To môže znamenať, že na e-shope nie sú dostatočne viditeľne uvedené kontaktné údaje, prípadne nie je k dispozícii živý chat.

Čím jednoduchšie je pre zákazníka dozvedieť sa od e-shopárov odpoveď na svoju otázku, tým dôveryhodnejšie na neho obchod pôsobí - a tým je pravdepodobnejšie, že dokončí nákup.

Počítajte s problémami

Ani pri platení na internete nejde všetko jednoducho - a problémy sú často na strane platiteľa. Aj podľa spätnej väzby vieme, že kupujúci narážajú na rôzne zádrhely: vo víre nakupovania presiahnu denný limit na karte, nemôžu prečítať ošúchaný CVV kód, prípadne zistia, že pri sebe v danú chvíľu kartu nemajú. Alebo sa v košíku e-shopu dozvedia, že v obchode nezaplatia svojou obľúbenou platobnou metódou.

Výhodu má e-shopár, ktorý sa zákazníkom prispôsobuje a ponúka im už v košíku čo najširšiu škálu platobných metód. O zvyšok sa postará platobná brána Comgate - poskytuje viac ako päťdesiat platobných metód vrátane odložených platieb, platieb na tri splátky bez navýšenia a najnovšie tiež splátkového predaja. Prekvapivo populárne sú tiež QR platby, ktoré na desktope využije až 23 % zákazníkov. A pokiaľ sa kupujúcemu pri platbe niečo nepodarí, brána mu sama ponúkne nový pokus aj s možnosťami výberu inej platobnej metódy.