Veľký počet nedokončených platieb na eshope? Vieme prečo.

Konkrétna, čerstvá skúsenosť jedného zákazníka e-shopu s platbou online po zavedení nových pravidiel overenia platby kartou. Tu je príbeh:

Začiatkom januára som si v e-shope vybral topánky, vyplnil som všetky údaje a zvolil “zaplatiť”. Bol som presmerovaný na platobnú bránu, vyplnil údaje karty a zobrazila sa mi následujúca výzva: 

Zabezpečená platba

Snažil som sa stlačiť tlačidlo “Pokračovať” ale zakliknúť to nešlo. Platobná brána ma vrátila do e-shopu s tým, že platba nebola dokončená. Bohužiaľ ma nenapadlo čítať celú výzvu. 

Trochu ma to naštvalo. Povedal som si, že to zasa nefunguje …

O.K., po druhý krát som vyklikal novú objednávku. Použil som kartu inej banky a výsledok bol rovnaký - platba nebola dokončená. 

Vykašlal som sa na nákup a išiel som na internet zistiť čo sa deje. Narazil som na článok o tom, že banky zmenili spôsob overovania platieb SMSkou a že pre istotu, aby nás, svojich klientov, nemiatli, tak to každá banka urobila inak. Pokiaľ máte platobnú kartu z rôznych bánk, pripravte sa na to, že sa budete musieť naučiť ich uživateľsky veľmi málo prívetivé, a hlavne rôzne nové procesy platby kartou na internete.

Toto je čerstvá skúsenosť s klientom s istou nemenovanou platobnou bránou. 

Rovnako ako tento užívateľ sa bude musiet väčšina z nás naučiť nové potvrdenia platby a niektorí z nás to budú mať veľmi ťažké. 

Pýtate sa, čo s tým môže urobiť e-shop? Môže využívať funkciu s inteligentným modulom záchranných platieb. Princíp je jednoduchý - pokiaľ užívateľ z nejakého dôvodu nedokončil platbu, ponúkne mu dokončiť platbu iným spôsobom. 

V tomto konkrétnom prípade zákazníka s využitím platobnej karty, vydanou inou bankou v našej platobnej bráne odohral bez nutnosti na návrat do e-shopu a opakovaného vyklikania celej objednávky. Pokiaľ by ani druhý pokus nevyšiel, brána mu ponúkne možnosť úhrady bankovým prevodom s okamžitým potvrdením platby. Veríme tomu, že s proaktívnym prístupom k záchrane platieb by bola táto objednávka dokončená. 

Dôležitou otázkou je, ako dlho sa váš zákazník bude po novom učiť  platit kartou na internete? Koľko zbytočných nedokončených platieb sa bude musieť na tomto podpísať?