REDFIR.cz – opasky a podnikanie v manželstve

Vyrábať opasky, které dobre vyzerajú, rýchlo sa neopotrebujú a dajú sa presne zapínať – takýto je cieľ Michala a Daniely Červenákových z REDFIR.cz. Slovenský manželia prevádzkujú e-shop s koženými výrobkami a nachádzajú rovnováhu medzi súkromným životom a byznysom.

Ako vznikol nápad predávať kožené opasky?

Michal Moji kolegovia v práci si objednávali opasky s týmto typom zapínania z Ameriky. A poslali mi link, či by som sa k nim nepridal. Opasky sa mi páčili, ale hovoril som si, že predsa musí byť nejaká lokálna značka, že ich nemusíme objednávat až z Ameriky a platit drahšie poštovné. Lenže keď som sa porozhliadol na internete, zistil som, že ich tu nikdo nevyrába. Napadlo ma, že by som s takýmto kvalitným lokálnym produktom mohol začať.

Čím sú vaše opasky zvláštné oproti tým bežným?

Daniela Je to vidieť na prvý pohľad – nemajú dierky. Opasok sa vďaka tomu toľko neopotrebuje. Má v sebe všitý mechanismus so zúbkami, do ktorých pasuje pružinková alebo magnetická spona. Tie sú vymeniteľné, zákazník ich tak môže s opaskami rôzne kombinovať. Naviac si vďaka tomu môže opasok sám zkracovať, čo nám umožňuje predávať na e-shope jednu univerzálnu veľkosť pre pánov a jednu pre dámy.

M Hlavným benefitom je presné zapínanie. Na klasickom opasku máte päť až sedem dierok, do niektorej z nich sa musíte trafiť. Na našem opasku je tridsať osem rôzných pozicií, takže keď máte rôzny strih nohavíc nebo vám behom roku kolísá váha, veľmi jednoducho si opasok zapnete presne.

Majitelé redfir.cz Michal Červenák Daniela Červenáková

Bol predaj opaskov vašou prvou skúsenosťou s podnikaním?

D Ano. Predtým jsme nepodnikali, toto je naša prvá skúsenosť.

Čo bolo na začiatku najťažšie?

M Najviac času a úsilia nám na začiatku zabralo už len to, než sme sa zorientovali vo všetkom, čo podnikanie obnáša. Riešili sme, akú zvoliť právnu entitu, či začať len ako OSVČ na živnosť… E-commerce sám o sebe má dosť vlastných špecifík v marketingu a legislatíve. Museli sme nájsť všetkých dodávateľov… len samotná príprava od nápadu po spustenie webu trvala symbolických deväť mesiacov.

Okrem opaskov predávate aj doplnky ako púzdra na karty, peňaženky alebo kravaty. Počítali ste od začiatku s tým, že budete mať takto širší sortiment?

M Úplne od začiatku nie. Začali sme ako jednoproduktový e-shop s rôznymi variantami produktu. Časom to tak vyplynulo – pracovali sme s kožou a premýšľali, ako materiál čo najviac využiť. Ponúklo sa, že z odrezkov môžeme vyrábať menšie produkty. 

D Keď sme predávali len opasky, bola to veľmi sezónna záležitosť – Vianoce, Valentýn. My sme chceli takéto sviatky mať každý mesiac, preto sme vybrali produkty, ktoré by sa predávali aj behom roku: kožené púzdro na okuliare, menšiu peňaženku na karty a doklady…

Podnik vediete spoločne ako manželia. Ako oddeľujete súkromie a byznys?

D To sa nedá. (smeje sa)

M Dobrá otázka. Zo začiatku sme s tým bojovali, ako si nájsť spôsob. A zistili sme, že kľúčomk fungujúcej spolupráci a spokojenému manželstvu je rozdeliť si presne aktivity, kto sa čomu venuje,a veľmi si do nich navzájom nemudrovať.

D Podstatné je, že som flegmatička. Keď sa o niečom hádame, väčšinou to do pätnástich minút zabudnem.

Ako riešite spoločnú dovolenku?

M Väčšinou ju máme pracovnú. Keď sme boli na svadobnej ceste, vzniklo najviac produktových fotiek. Naše výrobky so sebou nosíme stále a fotíme o sto šesť. Zastupiteľnosť vo firme riešime tým, že sme malinká rodinná firmička. V dobe dovolenky nám pomáha moja sestra, ktorá pripravuje balíky a nosí ich k dopravcom.

D A my behom dovolenky riešime administratívne veci, ktoré zvládneme cez počítač.

výrobky redfir.cz
opasek redfir.cz

Malo by podľa Vás byť v podnikaní niečo férovejšie?

M Férovosť je pre nás jedna zo zásadných hodnôt, záleží nám na tom, aby bol náš zákazník vždy spokojný. Keď sa veľmi zamyslím, napadá ma, že by tá férovosť mala byť obojstranná. Niekedy bojujeme s neprevziatýmy zásielkamy– zákazník občas využije možnosť vrátiť balík do štrnástich dní, ale nie vždy vie, že neprevziatá zásielka nie je to isté. Napadá ťa niečo ďalšieho?

D Nižšie dane pre podnikateľov. (smeje sa)

Aká je pre Vás najobľúbenejšia činnosť v podniku?

D Určite fotografovanie, úprava fotiek a tvorba kreatívneho obsahu.

M U mňa to sú obchodné a marketingové aktivity. Baví ma zamýšľať sa celkovo nad tým, kam môžeme e-shop posúvať.

„Zistili sme, že kľúčom k fungujúcej spolupráce a spokojnému manželstvu je rozdeliť si presne aktivity, kto sa čomu venuje, a veľmi si do nich navzájom nemudrovať,“ usmieva sa Michal Červenák z REDFIR.cz

Čo sa vám najviac nepodarilo a prinieslo vám najväčšie ponaučenie?

Já sa vždycky pozastavím nad tým, čo som kde povedala v nejakom rozhovore.

M Mňa napadá to, že sme na začiatku nevedeli vždy účelne využiť vynaložené peniaze. Natočili jsme pekné produktové video, ktoré pre nás znamenalo nejakú investíciu, a vlastne sme ho dodnes poriadne nevyužili. Pustili sme sa do toho po hlave a prínos to pre nás zatiaľ veľmi nemalo.

Kedy a prečo ste si vybrali služby Comgate?

M V úvode, keď sme se potrebovali vo všetkom zorientovať. Išli sme tou cestou, že sme si za partnerov a dodávateľov vybrali lokálne firmy. Pre nás je v tom hodnota, snažíme sa o to stále. Prináša to mimo iné výbornú podporu, ktorá nám pomohla v začiatkoch pri implementácii platobnej brány. Riešiť technické veci v rovnakej alebo blízkej řeči je veľká výhoda. Hodilo sa nám i prepojenies platformou Shoptet, na ktorej nám beží obchod. A samozrejme nám vyhovovaly aj poplatky, ktoré sú pre našu veľkosť veľmi rozumné.

Majitelé redfir.cz Michal Červenák Daniela Červenáková