4 tipy, ako prežiť turbulencie v e-commerce

PARTNERSKÝ ČLÁNOK | Česká e-commerce zažíva najskôr najväčšiu skúšku za posledné roky. Po ekonomických anomáliách spôsobených pandémiou prišli otrasy, ktoré mnohé online podnikateľov zaskočili. Univerzálny recept na úspech neexistuje, napriek tomu je dobré držať sa niekoľkých jednoduchých rád, ktoré vám môžu pomôcť turbulencie na doteraz hladkom stúpaní českej e-commerce prekonať.

Premýšľajte nad nákladmi

Faktorom, ktorý rozhoduje o konečnej bilancii podnikania, sú okrem tržieb samozrejme tiež náklady. Je pochopiteľné, že výšku veľkej časti z nich príliš neovplyvníte. O to viac sa vyplatí venovať väčšiu pozornosť vedľajším výdajom, ktoré sú však v prevádzke internetového podnikania nevyhnutné. Jedným z nich sú náklady na prevádzku samotného e-shopu. 

 

Práve tu totiž môžu zbytočne unikať prostriedky. Pozrite sa na to, či e-shopovej platforme neplatíte viac, ako je nutné. Obľúbenou praktikou sú predovšetkým príplatky za funkcie, ktoré by sa dali považovať za základnú výbavu plnohodnotného e-shopu. Dôležitou súčasťou moderného e-shopu sú tiež ďalšie rozširujúce nástroje; či už marketingové, analytické, či účtovné. Presvedčte sa, či v ich prípade prínos prevláda nad nákladmi. V podstate, v prípade marketingových nástrojov, ktoré bezprostredne prinášajú tržby, to zistíte veľmi jednoducho. 

letadlo

Stejně tak nebude od věci podívat na náklady, které dnes platíte platební bráně a dopravcům. Je dost možné, že od jiné společnosti získáte výhodnější nabídku. 

Tiež je rovnako dôležité pozrieť na náklady, ktoré dnes platíte platobnej bráne a dopravcom. Je dosť možné, že od inej spoločnosti získate výhodnejšiu ponuku. 

Majte naviac ako konkurencia a neobmedzujte sa v raste

Český trh e-commerce patrí minimálne v regióne strednej Európy medzi tie najviac konkurenčné. Úspech teda praje tým, ktorí nad svojimi konkurentmi vyčnievajú a dokážu svojich zákazníkov zaujať. Veľa českých e-shopov je ale odkázaných na šablónovité riešenie, ktoré je možné prispôsobiť len veľmi obmedzene. A keď e-shopy vypadajú jeden ako druhý, šanca, že zaujmete náročného zákazníka, klesá. Vyskúšajte teda riešenie, ktoré vám v tomto ohľade dá voľné ruky a nebude vaše podnikanie obmedzovať v raste.

Majte nevšedné nápady

Boj o internetového zákazníka je v súčasnej dobe ešte vyostrenejší ako predtým. Aj preto, že veľa z nich tak trochu očakáva, že dostanú niečo naviac. Môže ísť o zľavu k prvému nákupu, zvýhodnená sada produktov, darček a podobne. Pokiaľ ste taktike zaujímavých ponúk doteraz odolávali, tak teraz možno nastal čas dať im šancu. Začnite v menšom merítku, ktoré vám umožní zmerať úspešnosť a rentabilitu týchto kampaní. Pre podobné ponuky sú ako stvorené nástroje pre marketingovú personalizáciu. Prostredníctvom nich nie je problém vytvoriť kampaň so zľavou za prvý nákup alebo výzvu k hodnoteniu na porovnávači tovaru. Dnešná technológia však umožňuje posunúť marketingovú personalizáciu ešte oveľa ďalej. S vhodným nástrojom teda môžete konkrétnemu zákazníkovi zaslať v pravej chvíli presne tie produkty, pri ktorých je najväčšia šanca pre opätovný nákup. Typický príklad: zákazník si u vás kúpi kávovar, pri ktorom výrobca doporučuje po pol roku vymeniť filter. Pošlite mu teda po piatich a pol mesiacoch email s ponukou filtrov presne pre jeho kávovar. Podobných príkladov existuje oveľa viac. Vďaka marketingovej automatizácii môžeme zákazníkov veľmi efektívne priviesť k opakovanému nákupu. 

Zachovajte kľud

Posledný bod môže byť pre niekoho nakoniec tým najzložitejším. Je však veľmi podstatný. Nepanikárte, vkľude popremýšľajte nad tým, ako svoje podnikanie posunúť o kúsok ďalej a vykročiť z rady pred svoju konkurenciu. Je možné, že vám k tomu pomôžu vyššie popisované body. V neposlednom rade si spomeňte na to, že každá búrka sa raz preženie. Úplne rovnaké to bude aj na trhu online nakupovania. Ľudia sú na internetové nákupy vďaka celkovej výhode zvyknutí. Vrátia sa k nemu teda možno ešte skôr, ako by sa teraz mohlo zdať.