TRENÝRKÁRNA.CZ – veľké plány so spodným prádlom

Zaujíma vás, aké je to vybudovať jeden z najznámejších e-shopov so spodným prádlom? Ruslan Skopal nám prezradí, prečo sa rozhodol podnikať, Ako sa Trenýrkárna.cz dostala k ročnému obratu cez 100 miliónov korún a aké má plány do budúcnosti.

Kde vznikla myšlienka obstarať si vlastný podnik?

Úplne pôvodná myšlienka bola, že podnikanie je fér z pohľadu ceny a výkonu. V zamestnaní to tak nemusí byť vždy. Hlavne ste v podnikaní slobodný, čo ma na tom najviac baví.

Aká bola najväčšia výzva či výzvy?

Najťažšie bolo naučiť sa každý deň riešiť problémy s gráciou, bez stresu a zbytočných nepríjemností.

Ruslan Skopal

Ako sa vám podarilo vybudovať e-shop Trenýrkárna.cz do súčastnej veľkosti?

Je za tým desať rokov práce a neustále posúvanie našich možností. Využívaním príležitostí a poučenie sa z nezdarov, ktoré nás posunuli ďalej než úspechy.

Kedy a prečo ste si vybrali služby Comgate?

V momente, kedy sme vďaka exportom do účtovných systémov mohli ušetřit na ľudskej práci desiatky tisíc korún a hodín ročne. Je to asi tri roky späť. Comgate sme si vybrali preto, že má priaznivé poplatky a páči sa mi celý systém fungovania. Ich služby umožňujú vytvárať exporty do systému Pohoda a všetko funguje presne tak, ako má.

Čo sa vám v podnikaní najviac podarilo?

Byť v segmente fast fashion s ročným obratom cez sto miliónov korún a zároveň generovať zisk.

Aký bol pre vás v podnikaní najväčší strašiak?

Rozhodne to, že mi kvôli práci pretečie život medzi prstami. Keď máte svoje podnikanie, ste v práci neustále. Pokiaľ nie osobne, tak aspoň myšlienkovo. Ste zodpovedný za hromadu vecí.

Čo plánujete do budúcna?

Do roku 2024 chceme mať obrat 300 miliónov korún a generovať 10 % Ebitda. Tiež plánujeme expandovať aj za hranice do väčšiny krajín Európy. Neustále pracujeme na novinkách, čo sa týka aj novej značky Nedeto. Tu plánujeme pre spodné prádlo, ale aj celkovo pre expanziu e-shopu.

Trenýrkárna majitel terminál
majitel Trenýrkárna

Sú veci, ktoré by sa mali v podnikaní robiť férovejšie?

Nemyslím si, že by niečo bolo vyložene nefér. Podmienky sú pre všetkých rovnaké. Osobne mi len vadí politická situácia a to, aký príklad u politikov vidíme – všetky korupčné kauzy aj s tým, ako končia. Za mňa by bolo fér, keby sa proste obecne menej kradlo. V podnikaní je pre mňa dôležité to, aby mali kolegovia čo najlepšie pracovné prostredie z pohľadu ich pocitu i podmienok pre výkon. A samozrejme aj fér odmenu. Rovnaký prístup pochopiteľne očakávam aj z ich strany.

Podľa čoho si vyberáte zamestnancov?

Hlavne podľa toho, ako sa nám páčia ľudsky a prístupom k práci. Ďalej je pre nás dôležité, aby znalostne boli tam, kde ich potrebujeme mať.

Existuje dovolenka pre podnikateľa?

Myslím, že to je na subjektívnom vnímaní. Dovolenka, počas ktorej sa nemusí nič riešiť, veľa závisí na tom, akých ľudí má podnikateľ okolo seba. A tiež či firma zvládne fungovať pár dní alebo týždňov bez neho.

Čo na vás majú spokojný zákazníci najradšej?

Zákaznický servis. Jeho kvalitu a rýchlosť.

Čo pre vás bude do budúcna najväčšou výzvou?

Prispôsobiť sa trhu. Je jasné, že veľa firiem prechádza do online prostredia. Musíme počítať s tým, že budú hrať väčšiu rolu na trhu aj ďalší silný hráči.  

 

„Když nejde o život, jde o h...“ radí ostatným podnikateľom s úsmevom Ruslan Skopal.