TheBlend.sk – čerstvými šťavami k zdraviu
Vyriešila svoju prácu aj zdravotné problémy – a teraz pomáha iným. Michaela Uhrecká vyrába čerstvé šťavy a raw koláčiky a všeobecne propaguje zdravé stravovanie. „Keď si prečítam recenziu, v ktorej niekto napíše, že mu moje produkty pomohli, je to pre mňa super,“ usmieva sa majiteľka značky TheBlend.sk.
Ako ste začali s lisovanými šťavami?
Žijem tým od detstva, kedy mi mama robievala šťavy. Viedla ma k nim. Neskôr som mala kožné problémy, tak som sa dala na zdravú cestu. Začala som si doma odšťavovať, skúšať, čítala som rôzne knihy o detoxoch, aké majú účinky. Testovala som to sama na sebe a zbavila som sa ekzémov, alergií... Verím tomu a premenila som to v podnikanie.
Kedy vás napadlo, že by ste sa výrobou štiav a raw koláčikov mohla živiť?
Strašne som chcela robiť účtovníctvo, vyštudovala som ho, ale nikde ma nechceli zamestnať. Všade chceli prax. Lenže ako ju mám nabrať, keď ma nikto nechce zamestnať? Rozhodla som sa, že začnem podnikať, budem si účtovníctvo robiť sama a tým získam prax. A uvidím, či mi podnikanie pôjde, alebo nie.
Podnikanie sa ale rozbehlo nad očakávanie dobre, však?
Určite som spokojná. Aj tým, že veľa ľudí motivujem, inšpirujem. To je pre mňa naj – keď mi niekto napíše, že si kúpil odšťavovač, alebo chce radu… Keď si prečítam recenziu, v ktorej niekto napíše, že mu moje produkty pomohli, je to pre mňa super.
Zvládate aj v takom objemu všetko vyrobiť sama?
Nie, nie, mám okolo seba veľa šikovných ľudí, napríklad svoju maminu, ktorí mi s výrobou štiav pomáhajú. Je to ťažká robota, sama by som ju nezvládla. A hlavne môj priateľ je veľká opora a pomáha mi hlavne s technickými vecami. Tiež sa postaral o rekonštrukciu mojej novej výrobne. Tortičky vyrábam sama, to som ešte nikoho nenaučila, ale aj to bude. (smeje sa)
Receptúry máte zo svojej hlavy?
Áno, všetky som vymyslela sama.
Stretávate sa s nedôverou ohľadom toho, či je možné stravovať sa po určitý čas iba šťavami?
Nie, lebo prezentujem aj vlastnú skúsenosť. Vždy keď niekoľko dní nie som na strave, dávam aj na sociálne siete výsledky. Ľudia, ktorí to isté vyskúšajú, moje skúsenosti potvrdzujú. Sú aj takí, ktorí neveria, píšu, že nie sú vedecké štúdie, ale myslím, že celosvetovo je so šťavami dosť skúseností.
Ako dlho vydržíte v kuse iba na šťavách?
Já normálne jem, nemyslite si, že som celý život na šťavách. (smeje sa) Najviac som vydržala asi tridsať dva dní. Potom som bola tehotná, teraz kojím, dni bez stravy nemám. To sa nedoporučuje..
Máte len e-shop, alebo aj stálych odberateľov – reštaurácie alebo predajne so zdravou stravou?
Mám len e-shop a odberné miesta v Banskej Bystrici a v Bratislave. Všetko je na objednávku, aby som sa vyhla situácii, že niekto príde a na sklade nebude to, čo si žiada.
Predávate aj raw koláčiky, ktoré vyzerajú fantasticky. Aj tie ste sa naučila robiť sama?
Oni aj chutia dobre! Musím sa pochváliť. (smeje sa) Všetko som sa naučila sama doma v kuchyni. Milujem sladké, ale nemohla som lepok a laktózu. Preto som si ich vymyslela. Určitá skupina ľudí ich vyhľadáva, ale chutia aj iným.
Predávate čerstvú šťavu a raw koláčiky – máte zložitú dopravu?
Koláčik sa vyrobí a ide preč, ten nevydrží dlho. Šťavy majú trvanlivosť vyše mesiaca, keď sa uchovávajú v mraze mínus osemnásť. Zmrazenie je jediný spôsob, ako šťavy uchovať, aby v nich zostali prospešné látky.
Prečo ste si vybrala platobnú bránu Comgate?
Zdali sa mi najlepšie podmienky, a doporučili mi vás tí, čo mi vytvorili stránku. A som spokojná.
Máte z vlastných skúseností nejakú radu pre začínajúcich podnikateľov?
Vieru a robiť srdcom. Musia vydržať, veriť, že to, čo robím, robím dobre, a venovať sa tomu naplno. Nie je to ľahké.
Čo by malo byť v podnikání férovejšie?
Ľudia by si mali stáť za svojim slovom. A komunikácia s ľuďmi by mala byť férovejšia. Keď niekto nie je s niečim spokojný, vyskytne sa problém, nemal by hneď napísať zlú recenziu, robiť zlé meno. Často nevie, čo je za tým, a stačilo by sa opýtať.
„Komunikácia s ľuďmi by mala byť férovejšia. Keď niekto nie je s niečim spokojný, vyskytne sa problém, nemal by hneď napísať zlú recenziu, robiť zlé meno. Často nevie, čo je za tým, a stačilo by sa opýtať,“ uvažuje Michaela Uhrecká, majiteľka značky The Blend.